Psychomotorische coaching - Remedial Teaching - Bijles

Werkwijze

Tijdens een intakegesprek wordt de hulpvraag besproken, wordt bepaald wat belangrijk is en wat de gewenste doelen zijn. Ik werk handelingsgericht wat betekent dat ik doelgericht werk met aandacht voor de aanpak. De centrale vraag is “wat heeft een kind nodig?”, in plaats van “wat heeft een kind?” Daarnaast gaat het om afstemming en wisselwerking tussen de hulpvragers (ouder, kind, ib'er, leraar, pedagogisch medewerker), zodat een constructieve samenwerking mogelijk is.

De begeleiding is maatwerk. Ik speel in op de initiatieven, reacties en gevoelsuitingen van een kind. Op deze wijze creëer ik een klimaat waarin een kind veiligheid, aanvaarding, waardering en succes ervaart. Mijn uitgangspunt is het geloof in de innerlijke groeikracht en de acceptatie van de eigenheid van een kind.

De duur is afhankelijk van de hulpvraag, doelen en voortgang. Na een bepaalde periode zal een evaluatie plaatsvinden en worden vastgesteld in hoeverre we dichter bij bepaalde doelstellingen gekomen zijn en hoe we verder gaan.

 

E-mailen
Bellen